Hooldustöötaja-kutsestandard tase 3
Hooldustöötaja – – kutsestandard tase 3
Kestvus: 260 ak.tundi, millest 111 ak.t on auditoorne teoreetiline ja 116 praktiline töö, ning 30 ak.t on iseseisev töö ja 3 ak.t eksam
Õppetasu: 2500 eur / osaleja
ALR Arengukeskus MTÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner:
https://www.tootukassa.ee/content/teenused/mis-koolituskaart
- Kirjeldus
Kirjeldus
HOOLDUSTÖÖTAJA- kutsestandard tase 3
Õppekavarühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
Koolitajad: Tatjana Popel, Julia Gramma, Eesti Punane Rist
Õppekeel: eesti ja vene keel.
- Üldsätted
ALR Arengukeskusekooli koolituse õppekava „HOOLDUSTÖÖTAJA“ (edaspidi õppekava) on alusdokument gümnaasiumiklasside õpilastele ja täiskasvanutele hooldustöötaja erialast ülevaate saamiseks ja praktiliste oskuste omandamiseks selles valdkonnas. Õppekava lähtub Erakooliseadusest hooldustöötaja kutsestandardi tase 3 nõuetest.
Õppekava koosneb teoreetilisest ja praktilisest õppest ning iseseisvast tööst.
Koolitus toimub auditoorselt või veebi vahendusel (Skype´i või Google Meet´i teel).
- Koolituse eesmärk:
Koolituse tulemusena oskab õppija kasutada oma teadmisi ja oskusi erialases töös abivajajatega.
Tunneb põhilisi tegureid, mis mõjutavad hoodlustöötaja tööd.
Tuleb toime hooldustöötaja tööülesannetega.
- Õpiväljundid
Koolituse läbinu:
– toetab abivajajat elamistoimingutes ja hooldustegevustes
– aitab korraldada majapidamistöid
– hindab abivajaja tervislikku olukorda
– planeerib ja osutab hooldustegevust
– teeb koostööd abivajaja suhtlusvõrgustikuga
– annab esmaabi
– tunneb ergonoomilisi töövõtteid
– tunneb kutsealaga seotud õigusakte
- Õpingute alustamise tingimused
Koolituse sihtgrupiks on täiskasvanud, kellel on omandatud põhiharidus.
Õppija alustab õpinguid kirjaliku lepingu ja koolitustellimuse alusel.
Õppimise alustamist tõendab kirjalik leping, tasutud arve või kinnituskiri.
- Õppekava maht ja sisu
Õppekava näeb ette 260 ak.tundi, millest 111 ak.t on auditoorne teoreetiline ja 116 praktiline töö, ning 30 ak.t on iseseisev töö ja 3 ak.t eksam, sisaldab 13 teemat.
- Teema. Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine Tunnid: 39 ak.t. Tatjana Popel
1) Turvalise keskkonna korraldamine ja võimalusel kohandamine.
2) Hooldustegevuste planeerimine ja tegemine.
3) Tervislikust toitumisest teavitamine, toidukõlblikkuse ja toiduhügieeni jälgimine.
4) Toitumise jälgimine.
5) Riiete otstarbekuse ja mugavuse hindamine.
6) Hügieeni- ja ilutoimingute juhendamine ning abistamine.
7) Füüsilise, psüühilise ja sotsiaalse tegevuse taset aktiveerivate tegevuste toetamine.
8) Seksuaalkäitumise juhendamine ja toetamine.
9) Hooldusega seotud toimingute läbiviimine.
10) Farmakoloogia alused.
11) Õe abistamine õendustoimingute sooritamisel.
12) Toimetulekut toetavate rehabilitatsiooni-, sotisaal- ja tervishoiuteenuste korraldamine.
13) Lähedaste toetamine ja juhendamine surija hooldusel või surija hooldamine.
- Teema. Majapidamistööde korraldamine Tunnid: 8 ak.t. Tatjana Popel
1) Pesu- ja puhastusteenused.
2) Majapidamises vajalike tööde korraldamine.
- Teema. Töö eakatega Tunnid: 8 ak.t. Tatjana Popel
1) Füüsiliste, psüühiliste ja sotsiaalsete muutuste mõju hindamine.
2) Igapäevaelus toimetuleku abistamine ja juhendamine.
3) Terviseprobleemide märkamine.
- Teema. Töö erivajadustega inimestega Tunnid: 8 ak.t Tatjana Popel
1) Probleemide hindamine ja nendele lahenduste leidmine.
2) Motiveerimine.
3) Abivahendite kasutamise juhendamine.
4) Toetamine rehabilitatsiooniplaani täitmisel.
- Teema. Suhtlemine Tunnid: 8 ak.t. Tatjana Popel
1) Probleemidega tegelemine ja lahendamine.
2) Suutlikkuse hindamine suhtlusvõrgustikuga suheldes.
3) Konfliktsete olukordade märkamine ja neile lahenduse leidmine.
4) Suhtlemisviisi valimine.
5) Suhtlemine erineva positsiooni, kultuuritausta ja maailmavaatega inimestega.
6) Konfliktide ennetamine.
7) Probleemide lahendamine.
- Teema. Esmaabi andmine Tunnid: 16 ak.t. Eesti Punane Rist.
1) Tervisliku seisundi määratlemine.
2) Esmaabi andmine haigushoogude, õnnetusjuhtumite ja traumade korral.
3) Elustamine.
- Teema. Infektsioonikontrolli põhialused Maht 8 ak.t. Tatjana Popel
1) Standardabinõud
2) Isolatsiooniabinõud
3) Hospitaalinfektsioonid ja nende vältimise võimalused
- Teema. Tööergonoomika Tunnid: 8 ak.t. Tatjana Popel
1) Tööohutus
2) Põhilised abivahendid
3) Töövõtted ja asendid
- Teema. Erialased õigusaktid Tunnid: 8 ak.t. Julia Gramma
1) Õigusaktid, õigused ja kohustused hooldaja töös
2) Isikuandmete kaitse.
10. Teema. Praktika õppekeskkonnas Tunnid:16 ak.t. (12 astr.tundi ) Tatjana Popel
11. Teema. Praktika töökeskkonnas Tunnid: 100 ak.t. ( 75 astr.tundi ) AS Ida-Tallinna Keskhaigla (Hoolekandeasutus).
12. Teema. Iseseisev töö Tunnid: 30 ak.t.
13. Lõpueksam Tunnid: 3
KOKKU: 260 ak.tundi, millest 111 ak.t on auditoorne teoreetiline ja 116 praktiline töö, ning 30 ak.t on iseseisev töö ja 3 ak.t eksam.
- Õppevorm ja meetod
Koolitus toimub päeva- ja/või õhtuõppes 2-3 korda nädalas, päevaõpe kestab kuni 5 kuud ja õhtuõpe kuni 6 kuud õppeaasta jooksul.
Õppetöö hõlmab loenguid, praktilist tööd ja iseseisvat tööd.
Õppeaja arvestust peetakse akadeemilistes tundides.
Õppe üks õppepäev kestab vähemalt 3 akadeemilist tundi ja mitte rohkem kui 8 akadeemilist tundi.
- Hindamise põhimõtted
- Hindamisel arvestatakse teooria- ja praktikatundidest osavõttu;
- Teoreetilisi teadmisi testitakse kirjalikult ja hinnatakse viie palli süsteemis;
- Praktilised oskused hinnatakse kirjaliku hinnanguga praktikajuhendajalt.
- Kui töö ei ole arvestatud, antakse õpilasele võimalus korrata seda hiljem. Aeg kokkuleppel.
- Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Õppekava arvatakse omandatuks, kui õpilane osales 75% teooria tundidest, 100% praktika tundidest ja 75% iseseisva töö tundidest ning sooritas kõik õppekavas olevad arvestused ja praktilised tööd ning on sooritatud lõpueksami.
Lõputöö: Teooria: kirjalik test. Kursuse lõpetanule väljastatakse tunnistus koos õppeainete loetelu ja mahtudega.
- Õppekeskkond
Keskkond õppeasutuses on sobiv koolituse läbiviimiseks.
Koolituse toimumise aadress on: Väike-Ameerika 8, Kesklinn, Tallinn
Õpperuumid on puhtad, hea valgustuse ja ventilatsiooniga.
Õpperuumides on õppimise läbiviimiseks ette nähtud mööbel: lauad, toolid, tahvlid_ projektor, televiisor, arvutid.
Õpperuumid ja tehnika vastavad tervisekaitse-ja ohutusnõuetele.
- Õppematerjalid
Õppijatele on tagatud õppetööks vajalikud õppematerjalid.
Kinnitame, et õppematerjale ja vahendeid jätkub kõigi koolitusel osalejate jaoks.
Õppekava koostamise allikad:
Teema: Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
Töökeskkonna vaimse tervise analüüs. Sotsiaalministeerium. (2019)
ISIKLIKU ABISTAJA TEENUS. Juhend kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöö ametnikule. (2020)
Sotsiaalhoolekande seadus (2015). RT I, 21.04.2020, 39.(06.01.2020).
Riigikantselei, SA Kutsekoda (2013). Üldised kompetentsid. Kvalifikatsiooniga seonduvad terminid.
Toots, A., Malmstein, R. (2020). COVID kui võimaluste aken pikaajalise hoolduse reformile. Sotsiaaltöö, 3, 15–22.
Vesterdal,A. (1998). Tervis ja õendushooldus. Tartu.
-E.W.Slettahjell (2007).Käsiraamat hooldusõdedele. Tallinn
Teema: Majapidamistööde korraldamine
Tugiisikuteenus täiskasvanule. Juhend kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöö ametnikule. Sotsiaalkindlustusamet. (2020)
Asberg, M. jt (2011). Hooldus erinevate haiguste korral ja ravimiõpetuse alused. Tartu: AS Atlex
Teema: Töö eakatega
Rooper, N., Logan, W.,W., Tierney, A., J. (1999). Õenduse alused. Tartu: Elmatar
Teema: Töö erivajadustega inimestega
Asberg, M. jt (2011). Hooldus erinevate haiguste korral ja ravimiõpetuse alused. Tartu: AS Atlex
Jaanson;t. (2003). Haigete uurimismeetodid ja õendustegevus. Käsiraamat praktikumideks ettevalmistamisel. Tartu
Teema: Suhtlemine
Rankin, S.H., Stallings, K.D. (2006). Patsiendiõpetus. Tartu, Oü Greif
Rollnick, S. (2011). Motiveeriv intervjueerimine tervishoius. Tallinn: Tallinna Raamatutrükikoda
Lehtsaar, T. (2010) Õppejõudude sotsiaalsed ja kommunikatiivsed oskused. TÜ http://dspace.ut.ee/bitstream/handle/10062/16493/suhtlemisraamat.pdf
M jt (2015) Hoolides ja hoolitsedes. Argo
https://www.tlu.ee/opmat/ts/TST7006/61_kuulmispuue.html
Teema: Esmaabi andmine
Lääne-Tallinna Keskhaigla juhend 2015
Truhlár, A. jt (2015). European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2015 Section 4. Cardiac arrest in special circumstances
https://www.revespcardiol.org/en-european-resuscitation-council-guidelines-for-articulo-S1885585716300044
Teema: Infektsioonikontrolli põhialused
National Evidence-Based Guidelines for Preventing Healthcare-Associated Infections in NHS
Hospitals in England. Journal of Hospital Infection.(2013)
ESCMID guidelines for the management of the infection control measures to reduce
transmission of multidrug-resistant Gram-negative bacteria in hospitalized patients. (2014)
WHO Guidelines on Hand Hygiene in Health Care. (2009)
Damani, N. (2012). Manual of Infection Prevention and Control. Oxford University Press.
Weston, D. (2013). Fundamentals of Infection Prevention and Control. Wiley Blackwell.
Pille Märtin (2016) Isolatsiooniabinõud. Terviseamet. http://terviseamet.ee/nakkushaigused/meedikutele/tervishoiuteenuse-osutamisegaseotud-nakkused.html
Kätehügieeni juhend. Terviseamet 2014 http://terviseamet.ee/nakkushaigused/meedikutele/tervishoiuteenuse-osutamisegaseotud-nakkused.html
Lääne-Tallinna Keskhaigla juhendid 2021
Teema: Tööergonoomika
Lääne-Tallinna Keskhaigla juhend 2009
- Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
ALR Arengukeskus MTÜ poolt kaasatud koolitajad:
Tatjana Popel
Töökogemus
1. AS Lääne-Tallinna Keskhaigla
Üldõde 01.2021 – … (hetkel töötan)
Üldõde üldkirurgia osakonnas
2. Almed teenused OÜ
Andragoog 08. 2013 – … (hetkel töötan)
Täiskasvanute koolitaja ilu- ja meditsiini valdkondades
3. AS Lääne-Tallinna Keskhaigla
Abiõde 07. 2019 – 01.2021
Abiõde üldkirurgia osakonnas
4. AS Lääne-Tallinna Keskhaigla
Hooldaja 01.2018 – 07.2019
Hooldaja üldkirurgia osakonnas
5. BLRT EKO OÜ
Asjaajaja/ökoloog 10. 2007 – 08.2010
Ohtlike jäätmetega seotud töö
6. AS Lääne-Tallinna Keskhaigla
Hooldaja 06.2004 – 09. 2007
hooldaja erakorralise meditsiini osakonnas
Haridus
Tallinna Teeninduskool 2021 – 2022
Põhihariduse baasil kutseõpe
Küünetehnik
Tallinna Tervishoiu Kõrgkool 2018 – 2021
Bakalaureus
Õenduse õppetool
Bakalaureusetöö teema „ ÕENDUSDOKUMENTATSIOONI KVALITEET LÄÄNE –
TALLINNA KESKHAIGLA NEFROLOOGIA OSAKONNAS “.
Euroülikool 2011 – 2012 (lõpetamata)
Magistriõpe
Keskkonnakaitse teaduskond
ECOMEN 2009 – 2011 (lõpetamata)
Bakalaureus
Tootmise juhtimine
Euroülikool 2005 – 2009
Bakalaureus
Keskkonnakaitse teaduskond
Bakalaureuse teema „Ohtlike jäätmete töötlemine, utiliseerimine, ladustamine ning jäätmevedu”
Tallinna Humanitaargümnaasium 1993 – 2005
Keskharidus
Litsentsid ja tunnistused
2010 – Kulmude ja ripsmete värvimise ning modelleerimise kursused
2011- Maniküüri- ja pediküüri kursused
2011 – Geelküünte modelleerimise kursused
2011 – Gelish seminar-koolitus
2011 – Depilatsiooni koolitus
2011 – Ripsmepikenduse koolitus
2012 – SESDERMA PRODUCTS and PEELINGS koolitus
2012 – Methods and techniques for “To You” Treatments
2014 – Supernail ProGel geellaki tootekoolitus
2014 – Spa Ritual tootekoolitus
2014 – Sooja parafiini hoolduse koolitus
2014 – Nail art geellakkidega koolitus
2014 – Sooja parafiiniga näohoolduse koolitus
2014 – Algologie base training
2014 – BeBare ja Byothea depilatsioonitoodete koolitus
2014 – BeBare ja Arcocere depilatsioonitoodete koolitus
2014 – AHA-peeling training
2014 – Программа обзорного и практического семинара HYAMATRIX
2015 – WTF Wonderful toes & fingers koolitus
2015 – GlamLac seminar-koolitus
2015 – Glamlashes Semi-Permnent Mascara Trainings
2016 – Gel polish nail art. Abstraction. Graphics. Thin lines – World Class Qualified Award
2016 – Silmaümbruse erihoolduste koolitus
2016 – Permanent Make Up Course
2017 – Hügieenikoolitus iluteenindajale
2017 – Organique Pumpkin Line ja Aloe Vera Calming näohoolduste tootekoolitus
Keeled
eesti keel: C1 – väga hea
inglise keel: B2 -hea
vene keel: C2 – emakeel
ukraina keel: B2 – hea
Oskused
MS Excel, MS Word, MS Power Point, täiskasvanute koolitamine, suhtlemisoskus,
kuulamisoskus, juhtimisoskus, patsiendi eest hoolitsemine, meditsiinilise tegevuste teostamine.
Ootused
Soovitud töö kategooria: õpetamine, juhtimine, meditsiinitöö
Ametid: õde, juhataja, koolitaja
Töö asukoht: Tallinn
Lisainfo
Minust lähemalt
Kogenud ja sertifitseeritud üldõde. Töökogemus meditsiini valdkonnas nii hooldajana, kui ka
õena on 7 aastat pidevat tööd erakorralise meditsiini ja üldkirurgia osakondades. Regulaarselt
täiendan oma teadmiste ja oskuste taset. Olen lõpetanud Euroülikooli
keskkonnakaitse teaduskonna, oman bakalaureusekraadi. Lõputöö teemaks oli “Ohtlike
jäätmete töötlemine, utiliseerimine, ladustamine ning jäätmevedu” Samuti olen lõpetanud
Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õenduse õppetooli, oman bakalaureusekraadi.
On suur õnn töötada alal, millest olen unistanud!
Julia Gramma
Vandeadvokaat, CORE Legal Advokaadibüroo
Rohkem informatsiooni https://www.corelegal.eu/meie-inimesed/julia-gramma/
Eesti Punane Rist
www.redcross.ee
Copyright © All rights reserved.